Första veckan avklarad

Nu har jag klarat av min första vecka på Östervik, för er som inte vet så är Östervik Kristinehamns stadsbondgård och här kan man också få komma för arbetsträning/rehabilitering när man varit borta från arbetslivet, i mitt fall på grund av ångest och depression. Och eftersom det också är en bondgård finns det så klart massa djur vilket passar mig perfekt. Dom har hästar, getter, får, minigrisar, kaniner och höns. Förutom att ta hand om djuren får man också laga mat, klyva ved, städa, sköta österviks kapell och andra saker som ska skötas på gården. Jag jobbar från 8 till 4 måndag till torsdag och till 2 på fredagar, bestämde mig för att börja jobba heltid på en gång, måste ha drabbats av nåt tillfälligt hjärnsläp.

Jobbig har den första veckan varit i alla fall, det märks verkligen att det var länge sen jag var igång ordentligt. Nästan varje dag har jag somnat några timmar när jag kommit hem på eftermiddagen och sen gått och lagt mig vid en 9-10 tiden. Men, men får hoppas att jag kommer in i tempot snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...