Gud sitter inte i riksdagen

Sverigedemokraterna var upprörda över att en rabbin och en imam skulle finnas i kyrkan när riksdagen öppnade förra veckan och Åkesson skrev att det “gjorde honom illa berörd” i en debattartikel i SvD. Detta är såklart både dumt och löjligt men knappast förvånande med tanke på att de är just Sverigedemokrater.

Själv förstår jag inte varför Riksdagen ska öppna i kyrkan överhuvudtaget, Sverige är ett sekulärt land och sist jag kollade satt Gud inte med i riksdagen. Vill politikerna utöva sin religion vare sig det är kristendom, judendom, islam eller nån annan får de göra det på sin fritid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...