Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick

Det var på utställningen i Ransäter i juli 2007, vi satt vid ringside och väntade på våran tur, Jenna hade just rastats och låg nu och vilade i sin bur.

Helt plötsligt när jag sitter där i godan ro ser jag i ögonvrån hur Jenna kommer knallande ut ur buren och raka vägen in i ringen under pågående bedömning. Som tur var sprang hon inte iväg eller fram till någon hund för att leka, utan hon sprang där fram och tillbaka i ringen jätteglad över att sin nyfunna frihet.

Att matte stod och ropade och lockade gjorde bara det hela bara ännu roligare enligt Jenna. Själv försökte jag att inte tappa tålamodet när jag halvlåg där i ringen och försökte locka henne till mig, det hela blev ju inte mindre pinsamt av att hela ringside bevittnade spektaklet. Till slut lyckades jag få tag på hundjäv… eh… Jenna och bedömningen kunde fortsätta men jag ville bara sjunka genom jorden.

Lyckades i alla fall överkomma min förlägenhet tillräckligt för att kunna visa Jenna sen. Men pinsamt var det även om jag kan skratta åt det nu i efterhand.


En bild från samma utställning, på en kopplad Jenna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...