Dag 09 – Min tro eller livsfilosofi

Jag hamnar nog nånstans mellan ateist och agnostiker, jag skulle gärna vilja tro på nån högre makt och framförallt liv efter döden, vissa dagar hoppas jag andra dagar känns det helt absurt.

När jag växte upp var det inget direkt prat om gud och ingen i min familj gick i kyrkan, jag är visserligen döpt men jag konfirmerade mig aldrig. Ju äldre jag blivit desto mer skeptisk har jag blivit till religion och kyrkan, många värderingar är sånt jag inte alls kan identifiera med och jag gillar inte hur religioner har en tendens att dela upp folk i vi och dom.

Någon livsfilosofi kan jag inte direkt säga att jag har, jag tror på att vara en så bra person som möjligt av den enkla anledningen att det är det rätta och inte på grund av rädsla eller önskan om nån belöning från gud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...