The one that got away

Igår, tisdag, blåstes vargjakten i Västmanlands av utan att man lyckats fälla 1 varg som de var tilldelade. Och den vargen är därmed den enda av alla tilldelade vargar som kom undan.

Det komiska är att jägarna i Västmanland anser att de blev tilldelade för lite vargar.
"Till skillnad mot länsstyrelsen, som räknar till 15 vargar i länet, anser jägarna att siffran 21 är mer sann.
– Därför vore det rimligt att ta bort 10-15 vargar i länet"
Då undrar jag bara, om det nu finns så ‘många’ vargar i länet, hur kommer det sig att de inte lyckades skjuta en enda?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...