10 anledningar till att INTE använda päls

OBS! följande inlägg innehåller ironi. Känsliga läsare varnas.


1. Päls är dyrt

2. Har du otur kan du bli överfallen med rödfärg eller få en flådd mink slängd på dig när du är ute och går

3. Linda Rosing använder päls…

4. ...Kissie använder också päls

5. Hundar kan tro att du är ett djur och attackera alternativt kissa på dig

6. Päls är inte snyggt

7. Risken finns att du blir en mink i ditt nästa liv

8. Det är mest kvinnor som använder päls alltså är det ofeministiskt

9. Många kvinnor och män rakar sig lite varstans för att bli av med sin egen päls, då är det lite korkat att gå ut och köpa nån annans

10. Och den absolut främsta anledningen till att inte använda päls, inga djur behöver dö för din fåfänga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...