EUs kritik ger resultat

Glada nyheter för de svenska vargarna, efter EUs kritik mot svenska licensjakten har regeringen beslutat att det inte blir licensjakt på varg nästa år och taket på högst 210 vargar i Sverige tas tillfälligt bort.

EU har, som väntat, fått kritik för beslutet. Miljöminister Andreas Carlgren tycker EU-kommissionens agerande är olyckligt och det pratas om att detta beslut kommer göra att tjuvjakten ökar. Regeringen har även beslutat att utöka möjligheterna till skyddsjakt på problemvargar, eller grupper av vargar.

Kommentarer
Postat av: Laks

Hej :) din blogg gillar jag direkt! Djurrätt och feminism - typ det som engagerar mig mest också :)



BTW Andreas Carlgren verkar inte bry sig ett skit vare sig om miljö eller djuretik...

2011-08-22 @ 14:20:04
URL: http://laks.webblogg.se/
Postat av: Felicia

Andreas Carlgren vet inget utom hur man slickar röv... Länge leve vargarna!!!

2011-08-23 @ 00:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...