5 minuter räckte mer än väl

Hade bestämt mig för att inte titta på Vargkriget, kollade på Wipeout istället men när det var reklam kunde jag inte låta bli att slå över till 2an. Det första jag såg var en av tjuvjägarna som berättade att han inte tycker det dom håller på med är kriminellt och hur det är nödvändigt för att behålla våran jaktkultur.

Han fortsatte att berätta om hur de använde förgiftat kött för att döda vargar och hur bra det var med gift som tog lång tid att ta död på vargen för då hann den gå undan och gömma sig. Han berättade även hur de aldrig lyckats hitta några vargar som blivit dödade av sådant gift, då undrar jag hur in i helvete de kan veta att en varg faktiskt har ätit av köttet? Svaret är förmodligen att de inte bryr sig.

Sen såg jag även boskapsägaren eller vad han kallades som hävdade att det han höll på med inte var djurplågeri eftersom han bara använde gift som tog död på vargen direkt. Då fick man höra av en veterinär att det inte finns något gift som dödar på direkten. Efter det bestämde jag att jag hade sett mer än tillräckligt och bytte tillbaka till kanal 5 men de 5 minuter jag hann se räckte tyvärr mer än väl för att spä på mina ‘fördomar’ om dessa tjuvjägare, inte för att jag hade väntat mig något annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...