Here we go again...

Naturvårdsverket har beslutat att det ska bli licensjakt på varg igen nästa år, 20 vargar ska skjutas och motiveringen är samma som förra gången 'öka acceptansen för varg och för att stärka djurets genetiska status'.

Det verkar inte bekymra dom att det är 3000 jägare är registrerade för jakten på endast 20 vargar och motiveringen att det ska stärka den genetiska statusen är helt befängd. Jag kommer säkerligen skriva mer om detta i framtiden när det blir aktuellt.

Jag har redan skrivit en hel del om förra jakten slakten på gamla bloggen:
Jag föreslår en inhägnad runt Nordanstigs kommun
Nu steg Guillou i aktning

Slakten har börjat
Nej till licensjakt på varg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...