8 December - Ligg

Hade planerat att träna stimuluskontroll på ligg men insåg snabbt att jag nog har sämre stimuluskontroll på det beetendet än jag har trott. När jag kommenderade ligg till Jenna skyndade hon att sätta sig, sen satt hon där så snällt och väntade på sin belöning, kanske har sämre kontroll även på sitt än vad jag har trott Provade en gång till med kommando men hon satte sig igen, efter det inte funkade lade hon sig visserligen ner men det är ju just det vi hade tränat på förrut, att inte sätta sig för att sen lägga sig, upplever att hon då testar vilket som ger belöning istället för att lyssna på kommandot. Så då körde jag lite frivilliga lägganden istället och det var inga problem, men hon lyckades smyga in lite backa där också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...