18 December - Tasstarget

Var länge sen vi tränade tasstarget men det var inga större problem. Jag använde en musmatta som hon skulle ställa tassarna på, efter flera lyckade repetioner försvårade jag det hela genom att flytta mattan först vid min högra sida och sedan en bit bakom mig. När jag la den bakom mig tvekade hon lite de två första gångerna men sen fick hon bra flyt igen, flyttade den ännu lite längre bak och det blev lite tvekan igen men sen verkade hon ha fattat poängen. Nästa steg blir att lägga musmattan bakom henne, blir nog lite svårare kan jag tänka mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...