Dag 30 – 10 dödssynder

1. Använda päls. Jag avskyr verkligen päls och tycker inte det finns nån ursäkt för det. Och frågar du mig borde pälsfarmar ha förbjudits för länge sen.

2. Mobbning

3. Diskriminering.
Vare sig det gäller etnicitet, kön, sexuell läggning osv är diskriminering bland det värsta jag vet.

4. Djurplågeri.

5. Att skylla på offret. 
Som exempel de vuxna som tycker den 6-årige pojken får skylla sig själv att han blir mobbad för att han använder rosa kläder och nagellack.

6. Att medvetet behandla andra människor illa.

7. Våld.
Självförsvar är en sak men det är nog enda situationen jag tycker våld nånsin är okej.

8. Falskhet.

9. Vara elak mot min hund.
Då fan blir det liv i luckan det kan jag lova.

10. Otrohet.
Finns ingen ursäkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...