script

Change your words, change your world


Is your punch line just a joke?


Kärt barn har många namn

Jenna har en hel del smeknamn, några mer kärleksfulla än andra. En ganska vanlig kommentar man får höra som grand danois ägare är “kolla vilken kalv”, häst och ponny förekommer också ofta. En del ser dock att hon faktiskt är en hund, Greyhound och labrador har folk bland annat gissat på.

Själv funderar jag på om det inte är lite säl i henne också, och definitivt känguru (alla som har sett henne skutta fram ute på gräsmattan förstår vad jag menar). Här hemma går hon annars oftast under smeknamnen jennapenna eller mattes gull, och vissa dagar monster eller odjur.


känguru?

Celebrity Crush

Jag brukar få crushar på vad som kan anses som lite udda kändisar, som till exempel Matthew Gray Gubler, mest känd som Dr Reid från Criminal Minds. Och förutom att vara snygg att titta på verkar han också vara en riktigt rolig typ privat.


Sommarens Sweetheart

Under helgen har de lovat att det  äntligen ska bli vår på riktigt och jag har åkt på världens dunderförkylning. Halsen svider, näsan rinner och det bultar i huvudet, så jävla typiskt.

Igår kom det ett brev på posten från nelly.com som innehåll något jag gått och suktat efter i ett antal månader nu, nämligen Sweetheart Paletten från Sugar Pill. Vackra och färgglada ögonskuggor som passar perfekt till våren/sommaren.


Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0