script

Jag har helt enkelt inte tillräckligt med hjärnceller för att förstå den intellektuella idrott som fotboll faktiskt är

Arne Hegerfors hävdar att tjejer föredrar hockey över fotboll för att "hockey är en tjejidrott för den är lättare att förstå och den är lite roligare". Kanske detta är anledningen till mitt obefintliga fotbollsintresse? Jag som kvinna har helt enkelt inte tillräckligt med hjärnceller för att förstå den komplicerade och intellektuella idrott som fotboll faktiskt är.

Jag fattar såklart att detta blivit förstorat av aftonblaskan och tv4 för att locka fler tittare till programmet. Själv har jag aldrig gillat eller varit bra på fotboll men jag är förmodligen ännu sämre när det kommer till ishockey med tanke på att jag inte har stått på ett par skridskor sen mellastadiet.

Men nu ska jag ge mig ut på en joggingtur, det vill säga om min hjärna klarar av något såpass komplicerat.

Dag 30 - Valfri bild


Dag 29 - Senaste bilden på mig själv


Skadeglädje - den enda sanna glädjen

För ett tag sedan brukade jag titta på ett programet Uncut and Untamed på Animal Planet, som handlar om människor som varit nära att dödas av ’farliga djur’ och var och varannan berättelse verkar handla om personer som varit hållt på med rodeo, tjurfäktning, tjurrusning eller nåt liknande djurplågeri för skojs skull.

Och varje gång blir jag lika irriterad på dessa idioter till människor och kan verkligen inte känna nån sympati. Är man dum nog att sätta sig på en tjur och plåga, allt i underhållningens namn, ja då får man fan skylla sig själv om man blir ihjältrampad eller spetsad av ett horn. Att sen se dessa personer sitta och prata om sina upplevelser och vilken tur de har haft och hur mycket de älskar spänningen får mig att vilja spy.

 ;

Dag 28 - Väder


Dag 27 - Tema två


EUs kritik ger resultat

Glada nyheter för de svenska vargarna, efter EUs kritik mot svenska licensjakten har regeringen beslutat att det inte blir licensjakt på varg nästa år och taket på högst 210 vargar i Sverige tas tillfälligt bort.

EU har, som väntat, fått kritik för beslutet. Miljöminister Andreas Carlgren tycker EU-kommissionens agerande är olyckligt och det pratas om att detta beslut kommer göra att tjuvjakten ökar. Regeringen har även beslutat att utöka möjligheterna till skyddsjakt på problemvargar, eller grupper av vargar.

Dag 26 - Detta skrattar jag alltid åt


Dag 25 - I all hast


Dag 24 - Detta gör mig glad (en favorit i repris)


Dag 23 - En sommarbild


Dag 22 - Mitt beroende


Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0