Fy fan Sverige

Iår var man iväg till till vallokalen för att rösta. Ifall det är någon som undrar röstade jag på de rödgröna (såklart). Miljöpartiet för att vara mer exakt. Det gick ju tyvärr inte vägen men det som upprör mig mest är hur in i h-vete Sverigedemokraterna kunde komma in i riksdagen med hela 5,7%! Hur tänker folk egentligen?

Inför det här valet har det väl ändå blivit mer uppenbart än någonsin att SD är ett främlingsfientligt parti, med andra ord ett rasistiskt parti. Plus att de även är negativt inställda till homosexuella, abort och skilsmässa. Detta är nog första gången jag skäms för att vara svensk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...