Malbebisar

Jag skrev ett inlägg på gamla bloggen för ungefär ett år sedan om att det hade införskaffats tre skäggmunsmalar till akvariet, jag har alltid velat haft såna och de är nog mina favoriter i hela akvariet. Så det var en glad överraskning när jag för några dagar sen upptäckte en massa små malbebisar. Vet inte riktigt hur många de är, har räknat till 8 stycken än så länge men det finns säkert fler som gömmer sig bland rötter och växter. Jag hade velat ta bilder på dem och visa upp men just nu är de så himla små så de syns knappt.

Förutom malarna är det just nu bara rödmunstetra och blå gurami i akvariet och guramierna verkar inte bry sig om de små som tur. Men nu måste guldfiskarna snart flytta in från dammen så de kommer få bo i det lilla akvariet till att börja med, annars lär det inte bli några malbebisar kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...