16 December - Städa

Detta har vi aldrig tränat på förut men målet är ganska uppenbart, jag ska försöka lära Jenna plocka upp sina leksaker och lägga dom i en låda. Eftersom det var första passet blev det träning utan låda, hade tänkt börja med att jag kastar iväg en leksak som Jenna sen skulle hämta och komma med till mig. Trodde det skulle bli en piece of cake med tanke på att Jenna ofta kommer bärandes på olika leksaker som hon stolt visar upp, men när matte sitter där med godis i fickan var inte ens hennes favoritleksak ‘blåa grisen’ särskilt intressant. Efter lite uppmuntran och lek fick jag henne i alla fall att plocka upp grisen och ge den till mig. Hon provade några gånger att slå på grisen med tassen och att ta upp den bara för att släppa den på en gång igen, men när det inte funkade kom hon till slut bärandes på den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...