Finns det ingen gräns på människors dumhet?

Läste precis en artikel på Aftonbladet om Stefan Hanna, kommunalråd för Centerpartiet i Uppsala, som vill införa en ny skatt för överviktiga. Och jag kan inte hjälpa att fråga mig själv hur jävla dum i huvudet får man va?

På sin blogg har han skrivit:
"Det är en sak att man som överviktig själv väljer ett liv där man orkar mindre och där min hälsa ständigt är mer utsatt än för en som inte är överviktig. Problemet för alla andra är att vi lever i ett samhalle där vi alltid, till stora kostnader, har valt att stötta alla oavsett de individuella okloka valen"

Han tycker alltså att det är ett problem att samhället stöttar alla oavsett deras egna personliga val.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...