Dag 19 – Detta ångrar jag

Det är komplicerat det är med att ångra saker, för det första gör det inte saker bättre och för det andra kan man aldrig veta hur livet skulle ha sett ut istället.

Självklart finns det saker jag ångrar, saker jag ångrar att jag inte gjorde och saker som jag önskar att jag inte hade gjort. Och jag är som sagt en sån som tänker och grubblar mycket och jag tänker ofta på hur saker och ting kunde varit annorlunda, men annorlunda är inte alltid det samma som bättre.

Jag hade det jobbigt ett tag under gymnasiet men om det aldrig hade hänt hade jag förmodligen inte haft Jenna, om jag aldrig hade drabbats av ångesten hade jag aldrig hamnat ute på Östervik osv och därför skulle jag aldrig kunna ångra det.

Jag ångrar de gånger jag blev arg och skrek åt Jenna när hon bara var en busig unghund, jag ångrar att jag tappade kontakt med många barndomsvänner, jag ångrar att jag aldrig sa ifrån ordentligt när jag blev mobbad. Men vem vet, det är bara att hoppas att det var för det bästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...