Dag 17 – Barndomsminne

Hade svårt att komma på något barndomsminne som skulle kunna vara intressant att skriva om. Jag nämnde i ett tidigare inlägg att jag var rädd för hundar när jag var liten, jag har som sagt alltid älskat djur och speciellt hundar men vi umgicks inte särskilt mycket med hundar när jag var liten.

Men morsans hade några bekanta som vi var på besök hos, har ett svagt minne av att jag var där med farsan, och deras hund var ute på gården. De hade en svart storpudel (kungspudel) som jag tyckte var helt gigantisk, när hunden skulle hälsa ställde han sig på upp på bakbenen och jag dunsta i baken. Hunden var ju bara glad och ville inget illa men jag upplevde det som om jag anfallits av en farlig best.

Efter det vågade jag inte komma nära en hund även om jag fortfarande älskade hundar. Det tog flera år innan jag kom över min hundrädsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...