Dag 06 - Ångesten

Ångrar nästan att jag valde detta ämne då det känns svårt att skriva om, för de som inte vet kan jag börja med att berätta att jag blev inlagd för ångest och depression för ca 2 år sedan.

Då hade jag lidit av ångest av och till under en längre tid och mådde väldigt dåligt. Ångesten började under en jobbig tid i mitt privatliv men fortsatte sen utan anledning. Det hela blev inte bättre av att jag gick hemma utan
nånting att göra. Själv identifierade jag det inte som ångest till en början, mådde helt enkelt väldigt dålig i olika perioder. I början kunde det gå några månader emellan sen blev det oftare och längre stunder.

Själva ångesten är väldigt svår att beskriva, det börjar med en tom känsla i magen som sen sprider sig i hela kroppen, sen sätter paniken in och det känns som om något hemskt ska hända. Det värsta är att när ångesten väl kommer går det liksom inte att tänka klart, det känns som det aldrig kommer gå över.


Kommentarer
Postat av: EnVaniljSvensk

Haru funderat på att kanske gifta dig och skaffa barn?



Sånt brukar lösa en massa problem för kvinnor, det är faktiskt vetenskaplig bevisat, att den kvinna som är gift, har barn och arbetar ej (förutom i köket och sovrummet) är mycket lyckligare än de så kallade "fria" kvinnor + du vet att ha frihet och kunna göra val och va en bidragande medlem i samhället, sånt är ju ej roligt vettu, + såna grejer ska ändå män sköta för att de är ju smartare.

2011-01-09 @ 06:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...