Dag 22 – Det här upprör mig

Detta skulle kunna bli en väldigt lång lista så jag tänkte att jag sammanfattar lite kort och så får jag skriva lite mer ingående om de olika sakerna vid nåt annat tillfälle.

Djur som far illa
är helt klart en av de saker som upprör mig allra mest, vare sig det gäller djurplågeri, pälsindustrin, tjurfäktning och rodeo... jag skulle kunna fortsätta men ni förstår nog vad jag menar.

Vargjakten hör väl egentligen samman med den övre punkten men jag tyckte det förtjänade en notis. Varghatet som verkar ha infekterar stora delar av Sverige är för mig helt obegripligt och att jaga en art som är utrotningshotad i Sverige tycker jag är oförsvarbart.

Diskriminering

Könsroller är något som börjat uppröra mig de senaste åren, förut hade jag knappt reflekterat över det.

Skönhetstävlingar för barn är helt vridigt, jag brukar tortera mig själv ibland genom att titta på Toddlers & Tiaras på TLC, blir alltid lika förbannad och ledsen av att se hur föräldrarna (varav 99% är mammor) klär ut sina barn som dockor och säger saker som ”Brittannie doesn’t take a bad picture. I can’t wait to see them retouched”.

Hundträningsmetoder ala Cesar Millan och Jeppe Stridh


Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

2011-02-04 @ 21:33:52
Postat av: Anna-Maria

Hej. Tänkte bara fråga vad det är du inte gillar med cesar millan? Hans metoder tycker jag är underbara, men det är alltid kul att få veta vad andra tycker.



//Anna-Maria

2011-02-04 @ 21:35:19
URL: http://blogg.greatdanemaniac.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...