Jag behöver skriva av mig

Jag är väldigt dålig på att uttrycka mig i skrift, även om jag vet vad det är jag vill skriva om och kan ha världens uppsats i huvudet men så fort jag sätter mig och ska skriva får jag hjärnsläpp. Jag kan skriva om samma mening ett tiotal gånger och fortfarande inte vara nöjd.

Nu är det säkert nån som undrar varför jag då har en blogg överhuvudtaget och de två främsta anledningarna är att, för det första, jag vill bli bättre på att uttrycka mig i skrift och det ända sättet är att träna.

Och för det andra tror jag att jag behöver skriva av mig, för om jag har svårt att uttrycka mig i skrift så har jag ÄNNU svårare att uttrycka mig i tal, så då förstår ni nog att jag med andra ord har jag väldigt svårt att uttrycka vad jag känner och tänker överhuvudtaget. Och att hålla inne mina känslor var en av anledningarna till att jag började må dåligt. Det är min förhoppning att bloggen ska hjälpa mig bli bättre på det.

Kommentarer
Postat av: anna

jag, som vart med dig hela livet, kan säga att du är fantastisk bra på att skriva. eftersom du, som du själv säger "är lite blyg med att prata" blir jag förvånad varje gång jag läser din blogg, du skriver såå himla bra. :-) och man får lära känna en helt annan elin med starka åsikter och mycket att ge. fortsätt!!!!!!!! kram

2010-10-25 @ 21:32:38
Postat av: EnVaniljSvensk

Jag har ej känt dig så långt, typ har upplevt dig som en relativt tyst tjej, men tyvärr så hade jag ingen aning att du hade problem med att uttrycka dig, men kan säga att första gången jag läste din blogg så var det något topic om att man ska förbjuda kamp hundar eller något sånt, och jag var helt chockad i början, typ jag visste att du var intresserad i djurens rättigheter osv, men jag trodde först att det var något artikel du hade klistrat in, hade jätte svårt att tro i början att det var du som hade skrivit, och när jag väl insåg att det var dina egna tankar så var jag jätte överaskad, eftersom det var väldigt olikt den tysta tjejen jag lärde känna.



Så bloggen funkar definitivt! :) + har märkt stora förbättringar i verkliga livet också :)



Jag däremot som du vet har det jätte svårt att ej uttrycka mina känslor och tankar och alla mina konstiga skämt, så kanske du skulle kunna ge mig lite tips? ^ ^

2010-10-25 @ 23:19:42
Postat av: mamma

Där ser du gumman jag har alltid tyckt att du är duktig på att uttrycka dig i ord kram till mina tjejer

2011-04-07 @ 17:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...