Soldyrkaren

Det bor en soldyrkare i huset, och nej det är inte jag om det nu var nån som trodde det. Jenna fullkomligt älskar att ligga i solen och njuta och i somras när det var som varmast gick hon ut på altan och la sig en stund tills det blev för varmt, då kom hon in flåsandes som om hon just sprungit till Karlstad och tillbaka och sen 5 minuter senare skulle hon ut och ligga i solen igen. Och så höll hon på så till slut var jag tvungen att stänga dörren så hon inte fick värmeslag.

Nu när det är så pass kallt ute är att ligga på altanen inte att tänka på, så då solar Jenna inne istället. Hon har sin säng (som består av en madrass) precis nedanför mitt fönster och den lyser solen på under förmiddan, så varje morgon när jag går upp ställer sig Jenna vid fönstret och sticker nosen under rullgardin och väntar på att jag ska dra upp den. De dagar då solen inte lyser blir hon mycket fundersam och brukar gå runt i rummet och leta. Men hon är inte dum inte, när solen flyttar på sig under dan har hon lärt sig att flytta på madrassen genom att dra den med tassen så den hamnar i solen igen.




Kommentarer
Postat av: ida

åh så fin! är det en grand danois?

2010-10-23 @ 21:28:05
URL: http://idrus.blogg.se/
Postat av: ida

Åh, ja det verkar vara en underbar hund! :}

tack så mycket! :D

2010-10-23 @ 22:54:24
URL: http://idrus.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahah vad gulligt =) gullig bild oxå =) samma färgteckning som min smulan =)

2010-10-24 @ 17:48:19
Postat av: Lenita

OJ glömde fylla i allt =)men sådär jan,nu är jag inte anonym längre =) mvh Lenita & Smulan :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...