Hyckleri på hög nivå

En minkfarmare gråter ut i aftonbladet och kallar de som släpper ut minkar för terrorister.
  • "Joakim Jonsson kan inte förstå att de som ligger bakom utsläppet kan kalla sig djurvänner. 80 procent av de minkar som släpps fria beräknas dö – många blir överkörda på vägarna."
Öh, har han glömt bort att om minkarna inte släppts ut hade han själv tagit död på 100%, det vill säga alla?

Jag är inte för utsläpp av minkar då jag tror det stjälper mer än det hjälper, men jag tycker inte det minsta synd om de minkfarmare som drabbas av det. Det optimala vore förstås ett förbjud mot pälsfarmning men det verkar inte vara aktuellt när dagens regering har makten.


Kommentarer
Postat av: EnVaniljSvensk

Hej, jag är en minkfarmare och det är så att de så kallade "djur vänner" släppte ut alla minkar på mitt farm, vilket ledde till att vi blev totalt bankrutterade och hade ej längre pengar för att köpa mat till våra barn, vilket sen ledde till att vi blev tvingade att skicka ut ett utav våra barn till skogen eftersom vi ej längre kunde mata den, och gud vet vad som händer till vår kära Elsa i den skogen?

Hon har säkert blivit kidnappad redan utav en häxa och tagen till en pepparkakshus där hon blir gödd med en massa kakor och blir tvingad att bli en kristen fundamentalist! :(



De som orsakade allt detta, de gillar att kalla sig djur vänner, men de är knappast människo vänner :(



PS: och verkligen om minkarna ej ville bli slaktade och flådda så att en snobb ska känna sig fin och vacker, så hade väl minkarna sagt det, va? det tänkte du ej på va?

2010-10-18 @ 19:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...