'förväntar du dig verkligen att jag ska äta det här?'

Imorse satt jag och studerade Jenna när hon fick sin frukost och fascinerades av hennes frukost rutin. Jenna är ett stort matvrak och äter det mesta, såklart är min mat alltid godare än hennes och ibland på morgon duger inte hennes torrfoder. Men när hon inser att hon inte kommer erbjuds något annat resignerar hon sig till sin frukost och då är det alltid samma rutin varje gång.

Först luktar hon misstänktsamt på maten och ser förnärmad ut, sen luktar hon lite i vattenskålen innan hon luktar på maten igen. Ofta slänger hon en blick bakåt på en som för att säga 'förväntar du dig verkligen att jag ska äta det här?' innan hon försiktigt äter några foderkulor. I början tittar hon upp lite då och då men det dröjer inte länge förräns hon börjar glufsa i sig maten i en himlans fart. När allt är uppätet slickar hon noga rent skålen så det inte är några smulor kvar och sen vänder hon sig om och tittar frågande efter mer mat.


Kommentarer
Postat av: Jonna & Svante

Hihihi...de är ju för härliga ibland! :D

2010-10-04 @ 16:23:41
URL: http://www.jonna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...