Vem kunde ana att det var så roligt att odla virtuella grödor?

Nu när jag ända är inne på ämnet internet beroenden favoriter får jag ju inte glömma Facebook. De flesta anser väl att facebook är old news vid det här laget, men för min del tog det nåt årtionde längre än för alla andra att hitta dit. Jag hade ju vart medlem i diverse communitys förut som typ lunarstorm där jag tror jag var inne 3 - 4 gånger innan jag tappade intresset, och tänkte att det här är väl typ samma sak fast för 'vuxna'.

Men efter att konstant få frågan "har du facebook?" gav jag till slut in och skaffade i somras ett konto och ja vad ska man säga, beroende är väl bara förnamnet. Jag är inne x antal gånger om dagen och visst är det ett jätte smidigt sätt att hålla kontakt med folk samt att återfå kontakt med personer man inte träffat på länge men den verkliga orsaken till min nya 'obsession' heter FarmVille. Och FrontierVille. Och PetVille. Och alla de andra 20-tals spel som jag är med i. Vem kunde ana att det var så roligt att odla virtuella grödor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...