Jenna borde vara en nakenhund vid det här laget

De allra flesta hundraser, med några få undantag, fäller sin päls, men man kan tycka att när man har en korthårig hund borde detta vara ett minimalt "problem." Det finns ju liksom inte så mycket päls för hunden att tappa... kunde man tro i alla fall.

Jenna faller nåt så kopiöst att hon vara en nakenhund vid det här laget, det är hundhår precis överallt. Och det är inte så att hon bara fäller när hon byter till vinter- och sommar päls nej, nej, hon fäller året runt. Och det är såna där korta vassa strån som fastnar överallt, jag går ofta barfota hemma och jag vet inte hur många gånger jag har fått ett hårstrå som fastnat under foten, det känns som man trampar på en nål. Och kläderna sen då, jag har inte ett enda klädesplagg som inte är täckt i hundhår och min garderob består till störst del av svarta kläder vilket inte är den bästa kombinationen när man har en ljus hund.

Om jag mot förmodan skulle sätta på mig något som är rent och fint räcker det med att Jenna tittar på mig för att hela jag ska bli full i päls. Men det värsta är nog att man som hundägare hundtokig blir immun mot allt detta hår överallt, man märker liksom inte att byxorna och tröjan man precis satte på sig är fulla i hundhår eller att soffan är ljus istället för svart, kan tänka mig att en hel del människor (som inte har hund) undrar om man ens tvättar sina kläder när man vistas ute bland folk.

 
Min håriga lilla vovve


Kommentarer
Postat av: hon är vacker din vovve

2010-11-07 @ 13:47:19
Postat av: Anna-Maria Eriksson

Hej!

Hittade din blogg av att jag sökte på grand danois via wordpress.com



Jag har ingen GD idag, men längtar så ordentligt mycket efter min första GD som lär dyka upp om ett par år. Tänkte bara tillägga att jag bokmärkt din blogg och planerar följa den i fortsättningen. Alltid lika roligt att läsa om folk som har GD.



MvH Anna-Maria

2010-11-08 @ 18:06:54
URL: http://blogg.greatdanemaniac.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...