Slutkörd

Idag hade vi Öppet hus på jobbet, vilket innebär att det ordnas olika aktiviteter som ridning, körning, åka traktorvagn, tipspromenad och andra grejer. Jag får erkänna att det inte känns särskilt motiverande när väckarklockan ringer klockan 7 på en lördagmorgon, men jag lyckades ta mig upp i alla fall.

Jag var med och hade hand om häst och vagn vilket innebar att den största delen av dagen spenderades med att gå fram och tillbaka vilket har resulterat i väldigt ömma fötter. Men det största jobbet gjorde helt klart shettisarna som jobbade så duktigt hela dagen. Stackars Musse var helt slut på eftermiddagen och fick sluta lite tidigare men Colle kämpade på hela dagen. De var helt klart nöjda när de fick komma ut i hagen igen, själv planerar jag en lång sovmorgon imorgon för sen på måndag är det dags att jobba igen. Det blir med andra ord en väldigt kort helg men det är det värt då det var en väldigt rolig och trevlig dag, men man är definitivt glad att det inte här såhär varje helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...