Jenna är tydligen inte en grand danois

Hittade en tråd på AoH som heter Tidernas sämsta hundsida, och ja vad ska man säga det verkar stämma ganska bra. Sidan ifråga är denna och jag vet inte om det ska föreställa ett skämt eller om skaparen bara är väldigt dåligt upplyst. Det verkar som sidan från början varit på ett annat språk och man bara har översatt den med en översättningssida. Om Grand danois kan man bland annat läsa att

Hundens form: Grand danois är en enorm hund. Pojkar är så hög som 69 til 74 cm høy. Flickor är så hög som 64 til 69 cm høy. Pojkar är så tung som 54 til 91 kg tunga. Flickor väger 45 til 59 kg tunga.

Ja vad ska man säga, enorma var det ja . I rasstandarden står det att tikar ska vara minst 72 cm i mankhöjd och hanar tror jag det är 80 cm men det finns hundar som blir betydligt större

Dessa hundar är kända för att slagge mycket.

Antar att slagge betyder dräglar och ja det stämmer ju i alla fall

Grand danois skapas i Tyskland.

Visserligen härstammar de ifrån Tyskland men de ‘skapas’ i de flesta länder idag

Grand danois är inte avancerade utbildning, och du behöver inte ha hund upplevelse att få En hund av denna hund. Grand danois är en känslig hund och det är därför lätt dressyr hund. Dessa hundar har normal med energi och överskott till andra raser. Hunderasen kräver mycket av fysisk träning.

De har alltså normal energi men kräver mycket fysisk träning

Hundar kan reserveras, försiktiga och på sin vakt ovan okänd. Kan vara något aggressivt över andra hundar. Hundar är bra med barn. Detta djur har sitt rovdjur beteende i intakt.

Den skäller relativt liten. Extrem kyla är inte något för dessa hundar. De kan vara , om de uppmanas att göra det. De har inga särskilda behov av att lägga ut på långa resor och vandra långt från familjen.

Kan vara, om de uppmanas? Vara vad undrar jag?

Hunderasen är eftersökt och enkel å upptäcka djuret annonser.

Hoppas verkligen inte nån nybörjare hittar till denna sida för hälp med att välja ras. Men det blev ju lite rolig läsning så här på lördagskvällen. Några favoriter om andra raser.

Namn på eurasier är Eurasier

Dansk-Svensk Gårdhund är en leksak renraset hund.

Schäfer är väldigt lätt att lära och inte avancerade att träna. Detta är en bra hund for en oerfaren hundeeier. Schäfer är en väldigt överkänslig hund och noggrant planerad träning är ett måste.

Tyvärr kan inga hundar få försvagad hälsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...