Jag föreslår en inhägnad runt Nordanstigs kommun

De flesta har nog redan hört talats om att Nordanstigs kommunfullmäktige har beslutat att de ska vara en vargfri kommun. Med andra ord verkar det som att Andreas Carlgrens och jägarnas motivering att licensjakt på varg skulle medföra större acceptans för vargarna inte stämmer. Personen bakom denna idiotiska ide heter Sven-Erik Sjölund, som tydligen är jägare själv, men han kan inte ge några konkreta förslag för hur detta beslut skulle uppehållas om det kom varg till kommunen (det finns nämligen inga vargar där än). Jag föreslår en inhägnad runt Nordanstigs kommun som håller alla vargar ute och sen kan herr Sjölund bo där tillsammans med resten av Sveriges varghatare

I en artikel i DN kan man läsa Sven-Erik Sjölunds svar på frågan:

Men har inte vargen rätt till sin existens?
– Jo, den har rätt att finnas men inte där det uppstår konfilkt med människor. Vargen ställer till det för djurhållningen, betesdjursuppfödare och folks möjligheter att bedriva löshundsjakt.

Det citatet säger väl egentligen det mesta, vargen kan få finnas så länge man inte märker av den


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...