Stoppa plågandet av renarna



Saxat från WSPAs hemsida
"Under julen möts vi av julkort med tomtar och renar. WSPA (World Society for the Protection of Animals) har just avslöjat att verkligheten för renarna är allt annat än så fridfull som bilderna vill få oss att tro. Renkött är en växande produktion och WSPAs undersökning i Sverige och Finland visar att renarna utsätts för lidande och stress i alla delar av hanteringen, under hopsamlingen, transporterna och i slakteriet.

Dessa grymheter kan inte få fortsätta!

Hjälp till genom att skriva under WSPAs brev till Nordiska ministerrådet och uppmana dem att ta den gällande djurskyddslagen på allvar:

http://e-activist.com/ea-campaign/clientcampaign.do?ea.client.id=24&ea.campaign.id=8728

Stort tack!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...