Foderdjungeln

Enligt en belgisk undersökning orsakar torrfoder hälsoproblem och kan förkorta hundars liv. Jag vet inte hur mycket betydelse man ska lägga på undersökningen, artikeln nämner inget om vilka foder man har använt i undersökningen och att kvaliten på olika torrfoder kan variera stort vet nog de flesta. BARF nämns som ett alternativ och jag vet många som använder det men som vegetarian klarar jag nog inte av att hålla på med kött, ben och organ.

Men jag har den senaste tiden funderat på att prova ett nytt torrfoder till Jenna då priset på Robur bara fortsätter att stiga, men jag velar lite fram och tillbaka. Hon har ju ätit Robur sen hon var valp och att hitta ett bra foder som inte kostar skjortan lär inte vara det lättaste


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...