Malar och växter

Idag blev det en lång och härlig sovmorgon både för matte och hund, jag gick upp klockan elva och då låg Jenna fortfarande och sov så gott. Sen var jag, Jenna och pappa iväg till Karlstad en sväng där det bland annat blev ett besök på Mariebergsskogen för att kolla lite på djuren och sen åt vi burgare på Max.

Men syftet med resan var att införskaffa lite saker till akvariet, vi har guldfiskar som är ute i våran damm på sommaren men nu när det har börjat bli kallare har de fått flytta in över vintern. Har gjort iordning det stora akvariet (120 liter) men istället för att använda plastväxterna vi brukar ha åkte vi till Arken Zoo för att köpa några riktiga växter. Efter det blev det även en tur till Djurmagasinet där det inskaffades tre malar och även lite nya stenar och rötter. Jag har alltid velat haft en mal till akvariet ända sedan jag var liten, kommer ihåg att det fanns en stor mal i akvariet på badhuset som jag var så fascinerad av. Det är tänkt att det ska bli fler olika fiskarter i framtiden, förrut har ju akvariet stått tomt på sommaren när fiskarna varit ute men från och med nu ska vara igång året runt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...