I behov av en ny dator

Jag har länge funderat på att skaffa en ny dator då min nuvarande stenålders dator aldrig varit nåt direkt att hurra förr, men sedan jag hade datorn omprogrammerad är den sämre än någonsin. Det finns bara Windows98 och det går inte att kolla på videoklipp i den, det går inte längre att ladda upp bilder från kameran till datorn då det saknas rätt diskenhet (vilket fanns förrut) och det går inte att uppdatera hemsidan då Internet Explorer inte funkar. Sen för nån dag sedan upptäckte jag att jag inte längre kan spara bilder redigerade i Paint (vilket är det enda bildprogram som finns) i jpg filer. Med andra ord finns det inte mycket jag faktiskt kan göra på datorn.

Med tanke på detta och det faktum att jag nu faktiskt har lite pengar som skulle kunna läggas på en ny dator känns det som det är dags att göra slag i saken. Tyvärr så spelar det ingen roll hur mycket jag än skulle vilja köpa en MacBookv finns det inte en chans att jag kan lägga så mycket pengar på en dator. Men idag kom det ett reklamblad från Elgiganten där de hade en laptop som jag faktiskt skulle ha råd med, problemet är att jag inte har nån koll på vad man ska titta efter och hur mycket hårddisk eller minne man behöver. Det är ju en hel djungel där ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...