Nytt(gammalt) trick

Idag har vi börjat träna lite på ett nytt trick, eller det är snarare ett trick vi började träna på för en 2 – 3 år sen men aldrig blev klara med. Det är att Jenna ska stänga en låda med nosen, ganska simpelt trick kanske men det är roligt och det var länge sen vi gjorde några övningar där jag använder target. Förut har jag använt post-it lappar när vi tränat men eftersom vi inte hade några hemma fick jag använda handen istället. Nu var det bra länge sedan vi tränade på targetöverföring men det gick hyfsat ändå. Körde först några target på min handflata och sen target mot min hand när jag håller den vid lådan vilket gick perfekt. Gjorde några gånger utan target och hon blev lite osäker på vad hon skulle göra men det blev några gånger att hon nuddade vid lådan, duktig vovve.

Sen måste jag berätta om turerna till pizzerian idag. Vi skulle till farmor och äta pizza och vi hade beställt en vezuvio och en la spezia (vegetarisk). Men när vi kom till farmor upptäckte jag att istället för min la spezia hade vi fått en med korv på, annars om det blir fel spelar det ingen större roll men eftersom jag inte äter kött fick vi åka tillbaka till pizzerian. Pappa gick in och berättade att vi fått fel pizza, han fick frågan om det var vezuvion eller la spezian och han svarade la spezia. Efter en stund när han kommer tillbaka med den nya pizzan upptäcker vi, tur är innan vi hunnit åkt hem, att vi har fått en till vezuvio. Så det var bara att gå tillbaka in igen och jag tror pizzabagaren tyckte det hela var väldigt pinsamt, men tillslut fick jag min vegetariska (riktigt god var den också) och dom skickade med de två andra pizzorna som ’tröst’.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...