Utställning i Ransäter

Då var det dags för utställning igen, den här helgen var det i Ransäter och det var 34 grand danois anmälda. Det fanns bestämda områden där man fick ha tält och det fanns inte mycket plats vid våran ring så när vi kom det var det redan fullt. Funderade på att skippa tältet men eftersom det såg ut som det kunde bli regn blev det till att ställa upp tältet en bit ifrån ringen.

Jenna och pappa höll till i tältet och jag gick och satte mig närmare ringen för att titta på bedömningen, var många fina hundar bland annat träffade jag Jennas kusin Mio igen som blev 4a i bhkl. Tyckte bedömingen gick ovanligt fort idag och det dröjde inte länga förrän det blev våran tur. Jenna skötte sig jättebra även idag och den här gången hade jag kommit ihåg att ta med korv (glömde det förra gången) och det gjorde direkt att Jenna fick lite mera fart när vi skulle springa. Hon fick en 1a i kvalitet och blev sen placerad som fyra i klassen. Domare var Johan Andersson och så här löd kritiken :

4 årig tik av lättare modell. Välformat huvud. Tillräcklig hals. Öppna vinklar fram. Lagom benstomme. Skulle önska bättre förbröst. Rör sig okej från sidan men ganska smalt fram och bak. Brant kors. Högt buren svans. Trevligt temperament. Välvisad.

Tur med vädret hade vi också, det hade skiftat mellan molnigt och sol under morgonen och när vi var inne i ringen var det ganska svalt, sen nästan precis när dom vara klara med tikarnas öppenklass började det spöregna, då var man allt glad att man hade ställt upp tältet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...