Utställning i Köping

Idag var det äntligen dags för utställning igen, var nästan ett helt år sen jag ställde på en officiell utställning så nervositeten var lite värre än vanligt.

Det var 33 grand danois anmälda men en hel del som inte dök upp, det var 6 stycken anmälda i Jennas klass men bara 3 som var där. Det var varmt och det märktes på Jennas att hon tyckte det var jobbigt speciellt när vi skulle springa, då var hon inte alls lika alert som vanligt. Men hon skötte sig jättebra och matte blev så stolt över sin duktiga tjej.

Hon fick en 2:a i kvalitet vilket var lite av en besvikelse, men jag vet ju själv att jag har världens bästa och vackraste hund.

Så här löd kritiken:
A bitch of good size. Good levels of head but the head should be longer overall. The skull more refined. Very straight front angulation and no forechest at all. Good volume in body. Enough angulation in rear. Moves with good step behind but too short steps in front. Nice color and temperament.

Nästa helg ska vi till Ransäter, 34 grand danois anmälda där. Känns kul och vara tillbaka i utställningsvärlden igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...