Träningsvecka 6

Det blev dåligt med träning denna vecka av orsaker jag inte vill gå in på här. Men jag hoppas att vi kan ta upp träningen igen nästa vecka.

Lite träning hann vi med i början av veckan, nytt beteende vi ska träna på denna månad är tack/loss. Har tränat det lite innan och då har jag gjort så att jag haft en riktigt god belöning som jag lagt på köksbänken så Jenna kan se den sen har jag försökt få henne att kampa med sin favorit filt. När hon har kampat bra har jag sagt ”tack” och tagit en godis och då har hon släppt och fått sin belöning. Den här veckan provade jag att säga tack ”tack” och vänta på att hon ska släppa vilket hon gjorde varje gång. Målet är att hon sen ska släppa även när vi leker med boll eller kampar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...