Orolig matte

Jenna har haft dålig aptit nu under ett tag och börjat dricka mer vatten än normalt, och igår var hon slö och hängig så jag tog tempen på henne och då hade hon 39,4 i feber så det blev att ringa till veterinären i Karlstad och dom rekommenderade att vi skulle komma in direkt. Jenna slutade löpa för två veckor sen och veterinären misstänkte att det var livmoderinflammation så de gjorde ett ultraljud men det visade att livmodern inte var förstorad. Då tog de urin- och blodprov och det visade att Jenna hade början på en infektion. Veterniären sa att det kan vara urinvägsinfektion men hon tror att det är början på livmoderinflammation. Nu ska Jenna äta antibiotika tills de får resultaten från urinodlingen och på torsdag ska vi tillbaka för ett till ultraljud. Som vanligt kan jag inte hjälpa att bli hemskt orolig och kommer på en massa olika mardrömsscenarion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...