Världens bästa djurskydd?

Man hör titt som tätt om att Sverige har ett av världens bästa djurskyddslag, som nu i samband med avslöjandet om grisar som lever under hemska förhållanden. Men nu tycker jag allt det är dags skärpa till sig om man vill kunna kalla vårat land för det i fortsättningen? När jag gick i gymnasiet (naturbruk) fick jag höra i samband med att griskultingar skulle kastreras att man var tvungen att göra det utan bedövning för att det skulle bli för dyrt annars. Däremot verkar det inte vara för dyrt hos bönder i bland annat Norge och Danmark, förmodligen för att det inte är tillåtet där.

I länder som Storbritannien, Österrike, Kroatien och Irland är det förbjudet att föda upp djur för pälsens skull. Från och med Januari 2010 införs licensjakt på varg som är en akut utrotningshotad art. För att inte tala om hur in i helvete tidelag kan vara lagligt i ett land med världens bästa djurskydd?

Som sagt, det är nog dags att förbättra sig rejält sig eller lämna över titeln till ett mer lämpat land.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...