Samvetet försvann lagomt till jul

Man borde väl se det som positivt att folk har köpt mycket mer ekologisk skinka denna jul än tidigare år, men det överskuggas av det faktum att den ‘vanliga’ skinkan har sålt lika bra som vanligt, det vill säga runt sju miljoner. Undrar vad som hände med alla de människor som förfarades över hur de stackars grisarna vanvårdades efter Djurrättsalliansens avslöjanden och som insisterade på att de bara skulle köpa skinka från gårdar där de visste att grisarna har haft det bra. Kanske det dåliga samvetet försvann precis lagomt till jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...