Morgontrött

Hade skrivit upp mig för att jobba helg idag, tyckte det var en bra ide att passa på nu när vi ändå är lediga 10 dagar. Men när klockan ringde imorse ångrade jag mig lite, vad tänkte jag egentligen? Åka och jobba ute i kylan när man kan ligga hemma under täcket och sova.

Inte så att jag inte trivs på jobbet, tvärtom. Och jag får lätt långtråkigt nu när jag går hemma hela dagarna så det känns bara bra att komma ut och göra något. Det är bara det att gå upp på morgonen som är problemet, efter bara 3 dagars ledighet har nämligen min sovrutin rubats totalt, uppe sent och vaknar sent. Jag försökte verkligen vara smart och la mig tidigt igår men det hjälper inte när man inte är trött, låg i vad som kändes som en evighet och vände och vred på mig. Och när klockan ringde imorse kändes det som jag precis hade somnat. Men iväg kom jag i alla fall och alla hästar och djur togs hand om.

Var ordentligt trött var jag när jag kom hem men hade bestämt mig för att inte sova något på dagen så jag inte kommer vara uppe halva natten. Det funkade tills ungefär klockan sex när jag la mig på sängen för att gosa med Jenna lite och rätt som det var hade klockan blivit åtta Så mycket för att komma i säng i tid, tur att man har sovmorgon imorgon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...