H&M tilldelas utmärkelse av PETA

Hennes & Mauritz har fått mottagit PETAs utmärkelse Årets företag, detta efter att H&M har förbjudit förskäljning av skinn från exotiska djur.

H&Ms hemsida finns att läsa:

H&M säljer inte äkta päls.

H&M säljer endast läder från ko, buffel, får, get och gris som föds upp för köttproduktion.

H&M säljer inte läder från exotiska djur, vilket inkluderar men inte begränsas till orm, alligator, krokodil, ödla och struts.

H&M köper inte läder från Indien på grund av att det förekommer grymma djurtransporter där.

H&M köper inte silke från Indien, på grund av dåliga arbetsförhållanden i den indiska silkesindustrin.

H&M accepterar inte mulesing, ett ingrepp som utförs på merinofår med syfte att förebygga flugangrepp.

H&Ms produkter innehåller inte material som kommer från utrotningshotade arter.

Dun och fjädrar accepteras endast från slaktade fåglar. H&M kräver också ett certifikat som visar att dunen och fjädrarna blivit erforderligt tvättade och steriliserade.

För produkter som är tillverkade av trä i länder med tropisk regnskog kräver H&M ett certifikat från FSC, Forest Stewardship Council.

H&Ms barnkläder ska vara bekväma och praktiska. H&M strävar efter att inte sälja barnkläder som kan uppfattas som provocerande.

Tryck på toppar och andra varor får inte vara stötande, rasistiska, sexistiska, politiska eller religiösa.

Alla varor är märkta med tillverkningsland.

Läs mer på PETAs blogg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...