7 December - Target

Även detta är ett moment det var längesen vi tränade på, känns om nästan varje inlägg börjar på det här sättet kanske lika bra att sammanfatta med att det var längesen vi tränade på nåt överhuvudtaget? Hur som helst, lite ringrostig var hon allt, skulle köra hand-target men den första gången jag höll fram handen slog Jenna till den med tassen *aj*. Envis som hon är fortsatte hon med detta en 6-7 gånger innan hon äntligen provade med nosen istället, sen blev det lite blandat med nos och tass och några gånger blev det både nosen och tassen men till slut insåg hon att det bara var nosen som gav utdelning. Började då variera lite med olika händer, högt, lågt och på golvet och det var inga problem.

Det var först som jag provade att lägga handen mot en stol som hon var där med tassen igen, när det inte funkade provade hon att ställa sig på stolen istället Fick börja med att hålla handen lite ovanför stolen och sen sänka den lite i taget och då gick det genast bättre. Nästa steg blir att jobba mer med targetöverföringar och det har vi ju haft lite krångel med förut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...