5 December - Backa

Jag får erkänna att det var egentligen inte backa som stod i dagens ‘lucka’ men jag fick improvisera lite. Backa har varit något av ett evighetsprojekt som vi helt hade kört fast i, vi tränade detta mycket i början av året och jag hade fått Jenna till att ta ett steg bakåt men efter det tog stopp. Om hon inte fick belöning började hon testa massa annat och till slut gav hon upp, har känts lite hopplöst då jag inte vetat hur vi ska komma vidare och nu hade vi inte tränat det på över 5 månader.

Men så idag när vi var i köket för dagens träning började hon helt plötsligt backa bakåt helt av sig själv, jag blev lite överraskad men lyckades hinna k/b i tid. Och efter det blev det flera lyckade repetioner, visst hon backar inte flera meter men hon tog flera steg varje gång och det verkade som hon nu förstod att det var just att backa som var grejen. Varför den poletten har trillat ner hux flux har jag ingen aning om men det är bara att hoppas att vi nu har kommit över den tröskeln. Det kanske inte är så dumt att vila sig i form ibland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...