20 December - Signalkontroll

Signalkontroll var även det en av de saker jag insåg vi behöver jobba mer på när vi tränade ligg på kommando, men idag gick det mycket bättre.

Hade först planerat att börja om från början och köra några frivilliga lägganden innan jag använde kommando men ångrade mig i sista minuten och bestämde mig för att ge kommando på en gång. Ganska dumt val egentligen eftersom jag faktiskt inte förväntade mig att hon skulle lägga sig men se det gjorde hon allt. Faktiskt så lyckades alla repetioner utom en där hon försökte sätta sig först och sen lägga sig ner. Känns bra att signalkontrollen på ligg inte är lika dålig som jag trodde efter sist, nu gäller det bara att hon ska kunna höra skillnaden mellan ligg och sitt även om jag blandar dem i samma pass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...