13 December - Balans på dyna

Ett nytt trick som vi började träna lite smått på för några veckor sen, blev ju väldigt populärt med olika balans övningar för ett tag sen. Hundar fick balansera på framtassarna, på bollar, i lådor och jag vet inte allt. Tycker det ser riktigt roligt ut men när man har en grand danois är det inte det lättaste att hitta saker som de faktiskt får plats på, men så en dag kom jag på att jag skulle prova och använda några gamla soffdynor. Kanske ses som lite väl stort med tanke på vad som brukar användas men man får ta vad man har och som sagt, Jenna är ju inte världens smidigaste vovve direkt.

Än så länge har vi bara kört med en dyna, blir visserligen inte särskilt mycket balans men hon får tillräckligt svårt att hålla reda på alla ben ändå så jag har tänkt lära henne att stå med alla tassarna på den så får jag se om jag kan lägga på en till dyna sen. Jenna har förstått att hon ska upp på dynan, hur hon väljer att vara på den lite olika, ibland lägger hon sig på den och nån gång har hon provat att sätta sig på den, det är ju riktigt bekvämt

Som bäst har hon stått med tre tassar på dynan samtidigt men jag tror det kommer bli svårt att få upp den fjärde tass, hon är inte riktigt vann att stå med benen så tätt ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...