12 December - Takt

Detta började vi träna på efter att jag blev inspirerad av denna video.

Jag har haft problem med att Jenna fortfarande inte kopplar att hon ska använda olika tassar beroende på vilken hand jag håller fram, tror jag har gjort det för svårt för henne genom att växla mellan olika händer under samma pass. Så idag använde jag bara vänster hand, blev lite fel först då hon blandade att använda höger/vänster tass men efter ett tag verkade hon förstå att det bara var en tass som gav belöning. Nu gäller det bara för mig att se till att variera vilken hand under de olika passen så det inte blir samma hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...