11 December - Tack/Loss

Provade först utomhus när vi var mitt i lek att kommendera tack men då reagerade hon inte alls, men så fort jag blev helt passiv och slutade dra släppte hon den och fick belöning. Resonerade att hon nog behöver bättre signalkontroll och kanske lite lättare miljökriterier.

Så på kvällen testade jag inomhus och då blev det istället motsatt problem. Nu släppte hon så fort jag gav kommando men jag fick verkligen jobba för att hon skulle dra och flera gånger släppte hon utan kommando. Godiset var helt enkelt mycket roligare, så nästa gång ska jag försöka med lite mindre gott godis och se om det hjälper.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...